Kolajen Hakkında Yanlış Bilinenler: 5 Yanlış Bilgi - ProfTürker
Sepet
Yapılan bir çalışmada kolajen tüketen kadınların günlük tükettiği enerji miktarının daha az olduğu bildirilmiştir.

Kolajen Hakkında Yanlış Bilinenler: 5 Yanlış Bilgi

İnternet maalesef kolajen hakkında yanlış bilinenler ile doludur. Bu yazımızda bunlardan bir kısmına değindik.

1. Kolajen sadece cilt ve eklem sağlığı için faydalıdır

Kolajen hakkında yanlış bilinenlerin başında kolajenin yalnızca cilt için gerekli olduğudur. Kolajenin cilt ve eklem sağlığındaki rolü, buzdağının sadece görünen kısmıdır. Çalışmalar sadece kolajenin güvenli ve etkili olduğunu göstermekle kalmamış, aynı zamanda birçok farklı sağlık sorununa da destek sağlayabileceğini göstermiştir.  

Bu etkilerden bazıları: yaraların daha hızlı iyileşmesini sağlar, fiziksel performansı arttırır, kemik sağlığını iyileştirir, kardiyovasküler sağlık üzerine etkildir, antioksidan etkisi bulunmaktadır.

2. Cilt hemen daha iyi, daha temiz ve daha genç görünecek.

Kolajen takviyelerinin vücudun doğal kolajen üretimini teşvik etmek için içeriden dışarıya yapacak çok işi bulunmaktadır. Altı hafta kadar kısa bir sürede bir fark görebilseniz de, çoğu klinik çalışma yaşlanma karşıtı faydaların tam olarak görülmesinin üç aya kadar sürebileceğini bildirmektedir. Bu süre sonunda, cilt sıkılığındaki bir artış, ince çizgilerin görünümünde bir iyileşme ve genel olarak daha parlak bir cilt fark etmeye başlayacaksınız.

3. Kolajen vücut tarafından emilmez

Doğru değil! Araştırmacılar, kolajen içindeki peptitlerin sindirimden bozulmadan emildiğini ve deri gibi hedef dokuya iletildiğini göstermiştir. Hayvanlarda yapılan çalışmalar, radyo-etiketlenmiş peptitlerin ciltte bulunduğunu ve 14 gün boyunca yüksek oranda kaldığını göstermiştir. İnsanlarda yapılan çalışmalar, kolajen içindeki peptitlerin 2 saat sonra kanda zirve yaptığını, ancak 4 saat sonra bile önemli ölçüde bulunduğunu bulmuştur.

4. Cilt bakımı konusunda gayretliysem, kolajen takviyesine ihtiyacım olmaz

Cilt üç katmandan oluşur; en dıştaki epidermis, dermis ve daha derin hipodermis. Topikal cilt bakımı rutininiz epidermis seviyesinde gezinir ve çok yönlü bir rejim için kesinlikle gerekli olsa da, alttaki dermise yeterince ulaşamaz. Basitçe söylemek gerekirse, cildinizin yüzeyinin altına girmek için alternatif bir yola ihtiyacınız var. İşte buradakolajen takviyeleri devreye girer. Hidrolize kollajen, kan dolaşımına girerek asıl etkiyi göstereceği dermise taşınır. Ne de olsa güzellik içten gelir.

5. Kolajen takviyeleri kilo aldırır.

Kolajen hakkında yanlış bilinenlerden diğer birisi de kilo aldırıcı etkisi olduğudur. Oysa kolajenin herhangi bir kilo arttırıcı etkisi bulunmaz. bir servis ProfTürker Kolajen 37 kcal, ProfTürker Kolajen Plus ise 32 kcal içermektedir. Bu da günlük enerji ihtiyacımızın %1.5’ine tekabül etmektedir.

Bazı bilimsel çalışmalar kolajenin diğer proteinlere kıyasla daha fazla tokluk hissi oluşturduğunu bu nedenle kilo vermeye yardımcı olabileceğini göstermiştir. Ayrıca iyi halin artması ve eklem ağrılarının azalması daha hareketli bir yaşam için teşvik edici olacaktır.

Kolajen hakkında yanlış bilinenler
Yapılan bir çalışmada kolajen tüketen kadınların günlük tükettiği enerji miktarının daha az olduğu bildirilmiştir.

ProfTürker Kolajen ürünlerini incelemek için buraya tıklayabilirsiniz.

Güncel bilgilendirmeler için instagram hesabımızı takip edebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÜCRETSİZ GÖNDERİM

₺199 ve üzeri alışverişlerde.

14 GÜN İADE

Koşulsuz iade hakkı.

MÜŞTERİ HİZMETLERİ

Aklınıza takılan bir soru olduğunda.

GÜVENLİ ALIŞVERİŞ

256 bit SSL ile verileriniz korunur.